Erasmus+ iz Limbuša v Limbuš

Debating as a New Approach to Learning je Erasmus+ projekt, ki se mu z iztekajočim letom zaokrožata že dobri dve leti izvajanja. Čakajo nas še dejavnosti, ki pa se bodo vse zaključile konec septembra 2023. Cilj projekta je napisati priročnika za učitelje osnovnih in srednjih šol, ki bi predstavila debato kot pedagoško metodo, ki jo lahko v razredu koristno uporabimo. Z uporabo debatnih metod je pouk bolj zanimiv in učenci bolj aktivni. Priročnika ste že v drugem branju, naloga v projektu udeleženih šol pa je, da metode preizkušamo in kot učitelji izboljšujemo priročnika tako, da bosta služila našim kolegom – učiteljem.

S tem namenom smo se v marcu dobili vsi udeleženi profesorji in debatni trenerji na strokovnem srečanju v Helsinkih. V oktobru pa smo ponovno potovali z učenci na Erasmus izmenjavo v Cartageno v Španijo. Tudi tokrat so nas gostili na njihovi šoli Colegio Miralmonte. Kašna izkušnja se je bilo srečati z učenci in dijaki petih različnih evropskih šol ter imeti pouk v angleščini in v tujini, smo povprašali udeležence izmenjave.

Kaj si pričakoval od izmenjave?

Od obiska v Španiji sem pričakoval, da bom spoznal nove prijatelje, spoznal kulturo in navade ostalih narodov, da bom videl nove znamenitosti Španije in da bom izboljšal svoje zmožnosti sporazumevanja ter debatiranja v angleškem jeziku. (Gal Majcen)

Pričakovala sem, da mogoče ne bo toliko dela v šoli, ker se spomnim, da zadnjo uro nisem bila več dobro skoncentrirana, pouka je bilo veliko. Na izletih nisem pričakovala, da bomo imeli prosti čas brez učiteljev, a smo, to mi je bilo zelo všeč. (Lana Sorko)

Kaj novega si se naučil?

Mislim, da je bila komunikacija na tem potovanju zelo pomembna. Tega sem se seveda tudi naučila. Ni bilo vedno lahko sodelovati s celo skupino, še posebej ker se z njimi pred potovanjem nisem prav poznala. Dostikrat sem se seveda posledično morala prilagajati in delovali smo kot skupina ne glede na to, kar bi jaz v tistem trenutku želela narediti.

V Španiji sem sama dostikrat skoraj obupala nad zanjem angleščine španskih osnovnošolcev, vem pa, da je bilo to še toliko boljše za učenje komunikacije v angleščini. Vem tudi, da je bilo učenje prilagajanja koristno, saj v veliko situacijah ljudje največkrat potrebujejo ravno to. Enako lahko rečemo za spoznavanje ljudi, seveda je stresno, a toliko tudi koristno.

Pouk sam po sebi je bil kar zanimiv. Najbolj zanimivo mi je bilo, kako je bila pri eni uri debata vpeljana v likovno umetnost. Zelo je bilo zabavno na veliko razglabljati o velikih temah pa tudi preizkušanje novih formatov debate. (Ajda Obretan)

Naučila sem se zelooo veliko stvari. Naučila sem se, kako se orientirati na podzemni železnici, to da moramo biti prijazni do vseh (tudi če so mlajši in na določenih področjih slabši od nas), to da te letalo nikoli ne čaka in da moramo vedno biti točni, kako se reče ‘moje ime je ____’ v kar osmih jeziki, veliko o španski kulturi (njihove tradicionalne jedi, običaji, navade), nekatera dejstva o drugih državah, ki so bile v projektu in še in še … (Zala Mohorko Lisica)

Kaj novega si doživel?

Potovanje v Španijo mi je bila še dodatno razburljivo, saj sem prvič letel z letalom. Dogodek srečanja se je odvijal v mestu Cartagena, ki leži na jugu Španije s pol milijona prebivalcev, na tamkajšnji osnovni šoli Colegio Miralmonte. Ko smo prispeli, sem bil zelo navdušen nad prijaznostjo otrok in učiteljev ter nad velikostjo in opremljenostjo šole (imajo celo dva bazena). Spoznali smo debatne ekipe iz Španije, Litve, Finske in naše sosede, Italije. Sprva smo z ostalimi udeleženci projekta spregovorili le nekaj besed, sčasoma so stekli zanimivi pogovori in smo se z njimi spoprijateljili. (Matija Malek)

V trenutku, ko smo se z Litvanci odpeljali iz letališča, sem vedela, da je pred mano en zelo zanimiv teden. Ko smo obiskali mesto Cartagena, smo videli veliko različnih stavb in arhitektura je tam kar precej drugačna – stavbe so dosti bolj okrašene. Tudi mesto je sestavljeno drugače. Meni je zgledalo kot en velik park, saj je bilo dosti zelenja. V Cartageni smo videli mestno hišo, rimsko gledališče, mestni trg, pristanišče … Obiskali smo še mesto Murcia. Tam smo videli res veliko katedralo, mestno hišo, cerkev, … Obiskali smo tudi mesto Valencia, ki je bilo večje od Murcie in Cartagene.  (Ula Hribernik)

Poskusila sem tudi mnogo značilnih jedi iz ostalih držav, saj smo zadnji večer preživet v Cartageni posvetili pokušanju hrane, plesu in druženju. Všeč so mi bili tudi churrosi iz Valencije. Zelo mi je ostalo v spominu, kako smo skupinsko plesali kan-kan in se z vodstvom Špancev vrteli v krogu. (Ajda Obretan)

In kaj je bil največji izziv za učiteljici, Moniko Biderman in Jelko Napast?

Začelo se je že s potovanjem, ki je bilo zelo dolgo in naporno. Prvi dan smo zamenjali kar 3 letališča (Benetke, Barcelona in Alicante), zadnji dan pa dve (Velancia, Trst). Zraven potovanja pa je bil letošnji program srečanja drugačen, saj so imeli učenci v povprečju kar 6-7 ur pouka na dan. Na tej izmenjavi smo poučevali tudi učitelji, ki smo bili v gosteh. Tako je bil tudi izziv poučevati tuje otroke, ki jih nisva prej poznali in sva lahko le predvidevali o njihovem splošnem predznanju  in znanju angleščine. Seveda smo v naš učni proces vključevali debatne strategije in metode, kar je bilo učencem zelo zanimivo in predvsem drugače, saj so jih vsak dan poučevali tuji učitelji. Iz te izkušnje smo se vsi naučili stopiti iz naše cone udobja in preizkusiti nekaj novega. V prostem času smo se, tako učitelji kot tudi učenci, spoznavali in prijetno družili ob spoznavanju španske kulture in kulinarike. Izmenjava nam bo gotovo vsem ostala v prijetnem spominu.

Ta slika mi je najbolj všeč, ker smo zelo enotni in smešni. Pogrešam Španijo! (Lana Sorko)

Matija Malek (Ne vemo, zakaj mu je ta slika všeč.)

Na tej sliki se vidi kako se razlikujemo, vendar pa imamo vsi skupaj vsaj eno skupno točko in to je debata. Prikazuje pa tudi vse nove prijatelje, ki sem jih spoznala v enem tednu. In mislim, da se tudi na naših obrazih vidi, kako smo uživali, skupaj in v Španiji. (Ula Hribernik) To sliko sem izbrala tudi jaz, ker smo vsi, ki smo bili na tem izletu (razen Španci) na njej. Ta dan je bil moj najljubši izmed vseh, kar je še dodaten razlog, da sem izbrala prav to sliko. (Zala M. Lisica) Slika, nastala v Murcii, izbrala sem jo tudi jaz zato, ker mi prinaša dosti veselja, saj vsebuje skoraj vse, ki so bili deležni Erasmus projekta. (Ajda Obretan)

To sliko sem izbral, ker je nastala v trenutku, ko smo obeleževali spomin s skupinsko sliko in ker prikazuje tudi naše prijateljske vezi in čez par let, ko bom nekako našel to sliko, me bo spomnila kako „fajn“ smo se takrat imeli. (Gal Majcen)

Debata – da ali ne?

Debatnemu klubu sem se pridružil letos prvič, ker se mi je zdela odlična priložnost, da bi se naučil dobro izražati svoje mnenje in najti dobre, utemeljene argumente ter znal kritično razmišljati o določeni temi. To se mi zdi odlična izkušnja za nadaljnje šolanje, kasneje za službo in nasploh za življenje. (Matija Malek)

Na kratko smo predstavili Erasmus+ izmenjavo iz Limbuša. V marcu 2023 pa nas čaka izmenjava v Limbušu, takrat bomo mi gostili vse druge partnerje v projektu, pričakujemo 40 dijakov, učencev, profesorjev in debatnih strokovnjakov. Razkazali jim bomo Limbuš, Maribor in morda še kakšen košček Slovenije.

Jelka Napast, koordinatorka projekta na OŠ RR Limbuš